Friday, November 5, 2010

Alkisah

Bismillahirrahmanirrahim,

 Syukur alhamdulillah dengan izinnya bermulalah coretan sederhana kisah Nur Amani a.k.a adik dan insan-insan lain senasib (oku) denganya. Blog ini dibina sekadar ingin berkongsi apa yang dirasai kepada semua. Serta menjiwai apa yang dirasai insan bernama OKU atau pun Istimewa.

 Mungkin juga apa yang disampaikan ini dapat dikongsikan dan memberi semangat kepada yang dianugerahkan insan yang mulia (oku) dari yang Esa.

Bila ujian sebegini dikurniakan, sudah pasti dibenak fikiran penuh dengan kata-kata yang tak terungkap. Kekadang hanya titisan air mata sahaja yang dapat mengunkapkan keredaan apa yang dianugerahkan.

"Ya Allah semuga kau bekalkan kami dengan kekuatan dan kesabaran demi insan yang kau anugerahkan"
 "tidak ada anugerahyang lebih baik selain peroleh sifat sabar" (Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim"
"oh si ayah, oh si ibu semuga keikhlasan mu syurgalah tempatnya"

 Bagi saya pengalaman mempunyai insan ini harus dikongsikan kepada semua supaya mereka dapat memahami akan perasaan serta keperluan insan mulia yang dinamakan OKU ini.

Tidak semua mahukan apa pun kekurangan pada dirinya. Namun, adakah semua orang pasti bahawa di hujung hayatnya nanti lengkap seperti yang dlahirkan.

Justeru itu apa jua yang dianugerahkan ada hikmah di sebaliknya. Hanya Allah (swt) sahaja yang maha mengetahui dan kita harus beryukur dan perlu menghargainya.

"Pedulikan apa orang nak kata, walaupun kadang kala pedih rasanya. Mereka tak rasa sudah pasti tak tahu" .


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...