Wednesday, January 12, 2011

'Corner Baring'

Gambar ni sekadar hiasan je..hihi.


"Corner je tergelincir dan terus terpelanting.."itulah perkara yang berlaku keatas saya semalam. Orang corner baring saya pulak corner terpelanting. Macam bermimpi, tiba-tiba rebah dan terpelanting" tak pasal-pasal accident di bulatan Seksyen 9, Shah Alam.

Dengan saya dan motor saya terpelanting sekali, disebabkan jalan di situ berminyak. Tak tau la dari mana datangnya, nak salahkan siapa..! puncanya pun tak pasti. Saya bawa motor bukan la laju sangat macam mat rempit, pelahan je wak.. sekitar 60 km je.

Disebabkan jalan tu berminyak, bila  corner je tergelicik dan tergolek la saya. Apa boleh buat pekara dah nak berlaku. Nak tegur.. siapa punya angkara ?

Tapi pernah juga dulu di jalan yang sama saya nampak bas korner je kat situ minyak keluar macam disimbah-simbah tapi ketika itu saya nampak apa yang berlaku boleh la pelahankan motor tak la jadi apa. Tapi yang aku herannya kenapa la di taruh minyak tu sampai penuh sangat hinggakan sampai tak cukup tangki.. kan dah menyusahkan orang lain.

Di bulatan tersebut bukan saya je yang pernah jatuh, malah satu ketika dulu 'Polis Traffic' pun pernah juga jatuh depan saya. Bayangkan waktu tu memang waktu kemuncak pulak tu, kereta banyak dengan lajunya lekas-lekas saya sekat dia dengan motor saya untuk menggelakkan dari di langgar. 

Apa pun yang pentingnya saya selamat sekadar luka-luka je.. koyak juga la tapak tangan saya dapat MC dua hari rehat sakan la.  Amani yang sibuk bertanya saya kenapa, pagi ni menangis bila nak ke sekolah sebab tengok abahnya ada di rumah.

Semuanya ketentuan Allah (swt) diharap pada teman-teman yang bermotorsikal berhati-hati la di susur bulatan Sec 9 Shah Alam terutama kalau mengekori bas ketika corner takut-takut berlaku macam saya pulak 'malang tak berbau'.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...