Sunday, January 23, 2011

Terapi Pertama 2011

Hari nie merupakan hari pertama dalam 2011, adik menjalani terapi di Hospital Sungai Buluh. Bangun pagi terus mengisyaratkan tangan tidak mahu pergi terapi dan mengisyaratkan untuk kesekolah sahaja.

Ibu yang sedang membuat sarapan mengiyakan aje apa yang adik maksudkan tanpa membantah, kalau tidak sudah pasti adik tak mahu mandi dan sarapan, merajuk la namanya tu. Apa pun temujanji tetap disempurnakan demi rawatan adik.

Ibu dan adik yang ditemani kak Long memulakan perjalanan ke hospital,disimpang sekolah adik mula bertanya yang kami faham "kenapa tak menghala ke sekolah?" "kita pergi hospital.." jelas ibu.

'Mood' adik biasanya memang tak menentu kadang ok, kadang tidak bila nak ke hospital. Sepanjang perjalanan ke hospital penuh dengan pertanyaan dari adik yang ada diantaranya kami terpaksa memikirkan apakah soalan-soalan sebenar yang bermain difikiranya untuk kami jelaskan.

Untuk menjawab pertanyaan adik memang memerlukan jawapan yang banyak sehingga sesuai padanya baru la adik berhenti bertanya.

Tibanya di hospital kami seperti biasa memulakan pendaftaran dan terus ke Bilik Fisioterapi untuk latihan. Syukur alhamdulillah.. bila adik masuk je.. adik tak nampak seperti apa yang kami jangkakan.

Selalunya bila ia hadir akan bergegarlah ruang fisio dengan jeritan dan tangisannya ketika terapi. Semua staf fisio dah mengenali adik dan menyambutnya dengan senyuman.Tak terkecuali juga yang mengusik.

Keadaannya yang tenang membuat ibu dan kak long rasa selesa sedikit, berbanding terapi-terapi sebelumnya.
Sekali lagi kami panjatkan kesyukuran kepada Allah (swt) dengan permulaan 2011 yang baik ini. semuga temujanji-temujanji seterusnya menjadi mudah dan lebih mudah lagi.

Penat la abg-abg pelatih ni melayan adik..
Adik dah mula moody la tu..
Terima kasih diatas tenaga mereka yang membantu dan menyokong kami di fisio.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...