Friday, December 17, 2010

'Chicken Chop' di Dangau

Makanan sering menjadi pilihan
Waaaahh...bukan main seronoknya adik malam tadi bila dengar abah dan ibu nak bawa keluar pergi makan. Bayangkan dalam minggu nie je entah berapa kali adik asyik bertanya bila nak makan kat luar biasanya dia suka jenis menu western.. tu yang chop..chop la." ma..ma..ma.." sambil mengisyaratkan dengan dua jari telunjuk bergeseran yang bermaksud makan di gerai dengan menu biasanya Chicken Chop, Fish Chop, lamb chop atau apa-apa je yang halal asalkan  dibelakangnya ada chop hehehe..

"Iyerr.."jawab ibu sambil tersenyum. "iiyeh..iiyeh" mengayakan diri dengan mengangkat kedua tangannya.

Sebenarnya dah lama gak kami tak bawa adik keluar makan pun tapi kali ini kami tak ke lokasi biasa, kami cuba cari lokasi baru, ubah rasa la katakan.
Diantara  menu yang terdapat di Restoran Dangau
Restoran Dangau di Kota Damansara menjadi tumpuan kami, sebuah restoran yang nampak simple tapi dihiasi dengan dangau dalam restorannya. Kami tak pernah datang pun tapi singgahan kami tak salah, sebuah restoran yang penuh dengan pelbagai menu segera panas..panas, western food, sup panas, kerang rebus, lycee kang dan banyak lagi kalau nak disebutkan di sini panjang menjela la pulak, apa yang penting pelbagai pilihan boleh kita perolehi. Memang best tau....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...